مشروح جلسه علنی سه شنبه 6 تیر ماه 1402 مجلس شورای اسلامی

  1. گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلای دادگستری و اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران - دراجرای ماده 242 قانون آیین نامه داخلی ( 122نماینده حاضر در صحن با گزارش کمیسیون با 251 رای موافق، 12 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 212 رای ماخوذه موافقت کردند)
  2. رسیدگی به گزارش اصلاحی کمیسیون اقتصادی برای رفع ایراد شورای نگهبان (اعاده- 2) در مورد طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (اصلاحیه کمیسیون به تصویب رسید)
  3. رسیدگی به گزارش اصلاحی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها برای رفع ایراد شورای نگهبان (اعاده- 2) در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی (گزارش اصلاحی کمیسیون درخصوص ماده 2 مصوبه کمیسیون (ماده 4 قانون) به تصویب نرسید و به جای آن اصلاحیه پیشنهادی آقای امیرآبادی نماینده قم مطرح و تصویب شد، سایر اصلاحات کمیسیون درخصوص مورد ایراد شورای نگهبان به تصویب رسید).
  4. قرائت گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد آلودگی هوا
  5. بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز (دو فوریت طرح مذکور تصویب نشد و تقاضای یک فوریت با 251 رای موافق، 25 رای مخالف، 6 رای ممتنع از 211 رای ماخوذه به تصویب رسید)
  6. گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 33 قانون اساسی در مورد طرح تامین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (ماده 2 گزارش کمیسیون بررسی شد و به تصویب رسید)
  7. اعلام وصول سوال ملی و منطقه ای (یک سوال ملی از وزیر نفت اعلام وصول شد)
  8. اعلام وصول لایحه و طرح (یک عنوان طرح بصورت عادی اعلام وصول شد)
  9. ناطقان میان دستور جلسه علنی (آقایان: منتظری، عنابستانی، صباغیان بافقی، میرتاج الدینی و ذاکر)
  10. تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی (تذکر خطاب به رییس جمهور محترم و تذکر خطاب به مسئولان اجرایی)
  11. قرائت بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی
  12. تذکرات آیین نامه ای، تذکرات شفاهی و اخطار قانون اساسی
  13. اعلام ختم جلسه؛ جلسه آینده ساعت 7:35 صبح روز یکشنبه 25/04/1402

موارد مشابه